Nezařazené

Miroslav Olšák

Koho má volit ten pravicový liberál?

Pravicový liberál... poměrně typický profil voliče. Volby se blíží, a já nevím. Mám v hledáčku 4 strany -- (abecedně) PirStan, Spolu, TSS, a Urzu, a rád se podělím o svůj pohled.

22.8.2021 v 19:11 | Karma článku: 12.21 | Přečteno: 738 | Diskuse

Miroslav Olšák

Slovo na N

Tatínek se ptá Idnes: "A co jsi ty udělala proti rasismu?" A Idnes hrdě odpoví: "Podívej, napsala jsem článek o tom, jak jedna politička řekla slovo na N, a v celém článku jsem to slovo ani jednou nenapsala!"

30.7.2021 v 3:39 | Karma článku: 11.90 | Přečteno: 259 | Diskuse

Miroslav Olšák

Matematická olympiáda v ohrožení?

Matematická olympiáda je nejstarší oborovou olympiádou v ČR konající se pravidelně od roku 1951. Letos prý ministerstvo nevyhlásí soutěže celostátního charakteru. Ale s koronavirem to moc nepomůže, a nadané žáky poškodí.

22.8.2020 v 14:57 | Karma článku: 20.69 | Přečteno: 810 | Diskuse

Miroslav Olšák

Jak v komunálních volbách (ne)volíme osobnosti

Myšlenka systému komunálních voleb je zhruba umožnit lidem volit "jednotlivé kandidáty" a současně "zachovat stranický systém". Jak můžete volit, se dočtete skoro všude, ale co ta volba pak přesně znamená?

17.9.2018 v 22:59 | Karma článku: 8.46 | Přečteno: 401 | Diskuse

Miroslav Olšák

Matematická bajka o volebních systémech

Připlul jsem na opuštěný ostrov obývaný tlupou opic. Ty opice se za boha nemohly shodnout, které žluté ovoce pěstovat. Ananas, Banán nebo Citrón? Já mám podle veřejného mínění spor rozetnout. Čeká mě úkol věru nelehký...

7.1.2018 v 1:50 | Karma článku: 17.46 | Přečteno: 696 | Diskuse

Miroslav Olšák

Zážitky z kontaktní kampaně

Letos jsem se tak angažoval v kontaktní kampani za Svobodné. Jak to vypadá očima takového "rozdávače letáků"? A co říkali lidé, kteří se s námi dali do řeči?

22.10.2017 v 19:51 | Karma článku: 15.69 | Přečteno: 611 | Diskuse

Miroslav Olšák

Teorie propadlého hlasu

Rozdělování mandátů se účastní jen strany s výsledkem aspoň 5%. Ale co to znamená pro voliče? Má teorie propadlého hlasu opodstatnění? Vynasnažim se na téma podívat opravdu důkladně.

16.10.2017 v 7:32 | Karma článku: 12.41 | Přečteno: 630 | Diskuse

Miroslav Olšák

Nebe s youtubery

Přijde mi, že slovo "youtuber" má z nějakého důvodu ve společnosti negativní nádech. Skoro by se dalo říci, že se na ně vedou hony. Nerozumím tomu, já jsem z youtuberů nadšený.

31.3.2017 v 17:05 | Karma článku: 8.68 | Přečteno: 261 | Diskuse

Miroslav Olšák

Politický kompas iDnes - amatérská analýza

Před několika měsíci zveřejnila iDnes politickou anketu s otevřenými výsledky. Taky jsem si s nimi trochu pohrál, a přišlo mi škoda si je nechat pro sebe. Nabízím je tedy i ostatním.

1.9.2016 v 2:45 | Karma článku: 15.81 | Přečteno: 1291 | Diskuse

Miroslav Olšák

Přichází cenzor

Zákon o regulaci hazardu (čti Internetu) je v senátu. Na poslední chvíli se mu prostřednictvím iniciativy prichazicenzor.cz snaží zabránit hazardní lobby (čti přední Internetové společnosti). Jak to, že to zašlo tak daleko?

20.5.2016 v 14:57 | Karma článku: 13.57 | Přečteno: 414 | Diskuse

Miroslav Olšák

Svastika pohledem matematika

Hlavní důvod proti tabuizování svastiky není její pradávná hinduistická tradice, nýbrž její matematická podstata. Tenhle esenciálně jednoduchý symetrický obrázek si zkrátka zaslouží žít, a nic mu v tom nezabrání.

19.1.2016 v 22:05 | Karma článku: 22.02 | Přečteno: 1348 | Diskuse

Miroslav Olšák

Jak na islamofoby? Legalizovat je

To, co mě na diskuzi o islámu trápí není ani tak chování sluníčkářů, ani chování islamofobů, ale jistý zákon, na základě kterého byl údajně zas nedávno obviněn Martin Konvička.

24.11.2015 v 19:01 | Karma článku: 13.45 | Přečteno: 830 | Diskuse

Miroslav Olšák

Licenční patálie

Server Youtube se leckdy dává za příklad, jak může autorské právo dobře fungovat. K ilegálnímu obsahu přistane reklama, financujující skutečného autora. Vypadá to idylicky, ale už jsem s tím učinil svou zkušenost.

14.9.2015 v 21:43 | Karma článku: 9.68 | Přečteno: 339 | Diskuse
Počet článků 13 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 663

Matfyzák a linuxák, který se snaží k demokracii přistupovat zodpovědně, což jej nutí se zajímat i o témata, která s matematikou ani Linuxem vůbec nesouvisí. Politicky momentálně u Svobodných, ale mám docela rád i Piráty, ODS, ...